jejak fakir hariraya

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Dec 25, 2008

Bantuan Kepada Ibu Tunggal & 4 Orang Tanggungan Yang Hilang Tempat Bergantung.

bersama 3 dari 4 orang anak beliau..

Pengerusi JKKK Kampung Matahari Naik, Sdr. Johari.

seorang jiran yang perihatin, Sdr. Mohd Yusoff membawa ke pengetahuan Unit Ehsan & Pengerusi JKKK.


Sdr. Zulkarnain memberikan set bantuan makanan kepada keluarga yang malang ini..


Salam Sejahtera...


Seorang ibu tunggal bersama 4 orang anak beliau yang masih kecil, anak yang sulung masih berada di tingkatan 2, yang kedua di darjah 6, yang ketiga baru memasuki tadika dan yang keempat baru berumur 1 tahun.

Keluarga ini hanya mendapat pertolongan ehsan dari jiran-jiran dan adik-beradik di sekeliling penempatan di Kampung Matahari Naik untuk kos sara hidup, makanan dan minuman seharian.

Suami kepada wanita ini telah meninggal dunia hampir 1 tahun yang lalu. Rumah yang di duduki oleh keluarga ini adalah di sewa dan atas budi bicara tuan rumah, duit sewa rumah masih ditangguh selama 4 bulan.

Sebelum arwah suami Puan Norsiha meninggal dunia, beliau adalah sememangnya suri rumah sepenuh masa dan ketika arwah suami meninggal, beliau masih dalam keadaan sarat mengandung. Sudah hampir satu tahun beliau membesarkan anak-anaknya tanpa ada pekerjaan dan sumber pendapatan yang tetap.

Unit Ehsan bersama penduduk dan Pengerusi JKKK Kampung Matahari Naik, Teluk Kumbar telah berkesempatan menziarahi keluarga yang tidak bernasib baik ini, mengambil maklumat untuk disalurkan kepada pihak berwajib dan menyampaikan sedikit bantuan bahan makanan.

Berikut adalah nombor akaun peribadi kepada ibu tunggal yang malang ini jika ada penyumbang yang ingin menyalurkan terus wang sumbangan.

Nama: Norsiha Bt Ahmad Tajuddin.

Akaun Bank: 0804-00-201-427 (Bank Islam Malaysia Berhad)

Diharapkan sumbangan ikhlas dari pihak tuan2 & puan2 untuk meringankan beban serta keperitan hidup yang sedang ditanggung oleh keluarga ini.

Sekian, Terima kasih.

No comments:

Related Posts with Thumbnails