jejak fakir hariraya

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Dec 28, 2008

Kenyataan Media: Mohon Bantuan Kepada Pesakit Saraf & Kanser.

wartawan akhbar Guang Ming sedang mengambil butir-butir mengenai misi Unit Ehsan dari Sdr. Zulkarnain dan Sdr. Jordan selepas Kenyataan Media.


isteri pesakit, Ooi Siew Choo dan anak kecil beliau.



gambar pesakit saraf & kanser darah, Hoo Tack Kooi.

pernah disiarkan juga dalam akhbar Guang Ming Ribao.

surat pengesahan dari MAKNA.

Pada hari Rabu 24hb Disember 2008 jam 5 petang, bertempat di Pusat Khidmat ADUN Batu Maung, Unit Ehsan Pulau Pinang diketuai oleh Ketua Penyelarasnya, Sdr. Zulkarnain telah mengadakan satu sesi Kenyataan Media untuk keluarga seorang pesakit kritikal yang memerlukan bantuan dan sumbangan umum.

Pesakit saraf dan kanser darah, Hoo Tack Kooi 48 tahun, yang telah menderita selama 2 tahun akibat penyakit tersebut, mempunyai 3 orang tanggungan iaitu isteri yang tidak bekerja, 2 orang anak berumur 12 tahun & 3 tahun.

Beliau yang kini mendapat rawatan di Hospital Pulau Pinang dan juga bantuan perubatan di Majlis Kanser Nasional (MAKNA) hanya terlantar di rumah. Penyakit yang dihidapi oleh beliau amatlah kritikal yang memerlukan wang untuk kos perubatan dan perbelanjaan harian sebanyak lebih kurang RM150 ke RM250 sehari. Beliau perlu dapatkan rawatan susulan sebanyak 3 hingga 4 kali dalam masa sebulan.

Pihak Y.B ADUN Batu Maung telah menghulurkan sumbangan sebanyak RM350 kepada keluarga ini. Pihak Media yang hadir bersama pada petang itu adalah dari akhbar Guang Ming Daily, Kwong Wah Yit Poh, Sinar Harian & turut hadir, bloggers Zul Mamak Png serta Jordan AsidBurn.

Sebelum ini pesakit dan keluarga menetap di Batu Maung, tetapi akibat kesempitan wang, mereka terpaksa keluar dari rumah sewa dan sekarang menetap bersama keluarga terdekat di Simpang Empat, Nibong Tebal, SPS.

Kepada yang ikhlas ingin menderma dan salurkan terus wang kepada akaun isteri kepada pesakit kritikal ini boleh berbuat demikian di akaun Maybank Ooi Siew Choo 1070-1335-6223.

Terima Kasih kepada semua di atas segala bentuk sumbangan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails