jejak fakir hariraya

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Team Unit Ehsan Pulau Pinang 2010

Dec 15, 2008

Pesakit Kencing Manis, Buah Pinggang & Cacat Penglihatan Mendapat Simpati Dan Bantuan.



Nama : Saiful Bahari Bin Abd Ghani

No. Kad Pengenalan : 690918-11-5081

Alamat : 6-2-10, Persiaran Mayang Pasir 5, Bandar Bayan Baru, 11950 Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Diagnosis / Sakit : Kencing manis (kaki kanan telah dipotong), Sakit Buah Pinggang, Cacat Penglihatan (Buta kedua-dua belah mata)


Unit Ehsan berkesempatan melawat dan memberi sedikit bantuan kepada keluarga Encik Saiful Bahari pada 6hb Disember 2008 yang lalu.


Keluarga malang ini mempunyai 4 orang anak kecil yang masih dibangku sekolah.

Abang Din (kiri) dan Yusmar sedang menemubual Encik Saiful Bahari.


Sdr Aidilfitri sedang mendengar rungutan dari keluarga Encik Saiful Bahari



Mengenai sesetengah penduduk berhampiran, yang tidak memberi ruang untuk mereka meletakkan kenderaan. Ia amat menyukarkan keluarga ini kerana, isteri beliau terpaksa memimpin beliau ke dalam kereta dan kemudiannya terpaksa mengubah kereta yang menghalang laluan kereta mereka untuk keluar yang terhalang dengan menolak seorang diri.



Contoh papantanda yang akan dicadangkan oleh Unit Ehsan kepada Persatuan Penduduk.


Unit Ehsan akan menyegerakan untuk membuat satu papantanda Tempat Meletak Kereta Untuk Orang Kurang Upaya (OKU) dan akan berbincang juga dengan Persatuan Penduduk Flat Bukit Gedung berkenaan tempat letak kereta yang selalu penuh dan tidak teratur serta langkag untuk menyelesaikan masalah berlarutan.


Kami akan membuat tindakan susulan seterusnya bersama Pusat Urus Zakat (PUZ).


Setiausaha Unit Ehsan, Shamsul Amrin (kanan) mengambil beberapa catitan dan butiran keluarga Encik Saiful Bahari agar keluarga ini dapat dipantau oleh Unit Ehsan & PBT dari masa ke semasa.


Segala bentuk bantuan ikhlas dari tuan-tuan dan puan-puan untuk membantu golongan yang memerlukan seperti keluarga ini amatlah diharapkan. Sumbangan boleh di salurkan terus ke akaun Unit Ehsan Pulau Pinang untuk kami terus menerus gunakan wang tersebut membantu yang memerlukan. Sekian, Terima Kasih semua...




- sumber gambar papantanda dari blog Aku OKU!

No comments:

Related Posts with Thumbnails